۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد خبر: 1004747

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: کرونا و داعش  به عنوان دشمنان خیر کثیری بودند که برخی رفتند، اما فرصتی که به ما جهادگران در حال حاضر داده شده، این است که خیر کثیر در هر عرصه‌ای از خدمت برای ما پهن شده است.

خیر کثیر امروز فرصت خدمت جهادی است

به گزارش قدس خراسان، سردار زهرایی در آیین اختتامیه رویداد چهار سوق خدمت که در سالن همایش‌های  دانشگاه آزاد قوچان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  شهیدان و امام شهیدان و شهید خدمت آیت رئیسی گفت: این قرن ویژگی خاص خودش را دارد و آن این است که سرعت تغییرات در آن زیاد شده و چون سرعت تغییرات زیاد است، ما باید جای خودمان را درست تعیین  کنیم.

سرعت تغییرات زیاد است؛ جا نمانیم

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه اگر در صحنه نباشیم قطعا جا خواهیم ماند افزود: اگر همزمان با  این تغییرات پیش نرویم، بصیرت و آگاهی کافی  و اشرافیت نداشته باشیم و اگر در صحنه نباشیم، قطعا جا خواهیم ماند. امروزه  این تغییرات در تکنولوژی علم و فناوری  و سایر عرصه‌ها  دیده می‌شود و در ارتباطات و رسانه  جنگ شناختی  و ترکیبی نامبرده می‌شود.

 سردار زهرایی افزود: در جهان امروز این تغییرات  لحظه به لحظه، نو به نو می‌شود؛ باید ببینیم کجای کار هستیم و چگونه باید عمل کنیم که هم جا نمانیم و هم دست برتر را داشته باشیم.

وی یادآور شد: در مدیریت استراتژیک از این امر به  اقیانوس آبی تعبیر می‌شود، یعنی اقیانوسی که موجی در آن ایجاد نشده باشد، چون اگر موجی ایجاد شده باشد، دیگران مجبورند از آن تبعیت کنند و پس از آن به اقیانوس  زرد و قرمز می‌رسیم. ما گاهی در بسیاری از عرصه های علمی و عملی آنقدر دیر عمل می‌کنیم که در اقیانوس قرمز قرار می‌گیریم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: باید در نظر داشته باشیم که تغییرات زیاد است و قرآن کریم این وعده خیر کثیر را به پیامبر داد و فرمود در برابر این خیر کثیر، به مانند  ابراهیم و یحیی باید ذبح عظیم کنید. خیر کثیر برای هر بشری معنای خاص دارد؛ خیر کثیر پیامبر، حضرت فاطمه (س) و ذبح عظیم ایشان به تعبیر و تفسیر  مفسران قرآنی، آقا ابا عبدالله حسین (ع) بود. کربلا حادث و بارز شد و به وجود آمد، به خاطر آن ذبح عظیمی که  باید در آن خیر کثیری انجام  می‌شد.

وی افزود: باید قله‌ای در جهان برافراشته می‌شد، از خون حقی که باید ریخته و جاری شود تا ابدیت، و تا موعدی که ما معتقدیم منتقم این خون خواهد بود.

خیر کثیر ما چیست؟

سردار زهرایی با بیان این پرسش که  خیر کثیر ما در این دنیایی که تغییرات آن زیاد است و لحظه به لحظه، نو به نو می‌شود و نباید جا بمانیم چیست؟ افزود: یک خیر کثیر دنیوی داریم که از آن به  بهرمندی در داشتن  پدر و مادر و فرزند خوب می‌توان نام برد و یک خیر کثیر معنوی داریم که در دو نوع است؛ اول خیر کثیری که به محبین ائمه و اهل بیت داده شده است؛ محبت اهل بیت خیر کثیری است که به ما داده شده و چه کسی علی (ع)، حسین (ع)، فاطمه (س) را دارد؟ ما این خیر کثیر را داریم و آیا ذبح عظیم برای این خیر کثیر می‌کنیم؟ برای خیر کثیری به‌نام اهل بیت چه ذبحی را انجام می‌دهیم؟ و دوم برای حکومت دینی و اسلامی که سالیان متمادی علمای بسیاری در آرزوی ایجاد آن بودند و امروزه ما در آن نفس می‌کشیم، ما برای این حکومت دینی چه ذبحی می‌کنیم؟

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت؟ ذبح یعنی اینکه چه هزینه‌ای  را می‌خواهیم در برابر این خیر کثیر  بدهیم؛ این دینی برگردن همه ماست، این منتی نیست که ما بگذاریم، بلکه دینی به گردن ماست.

وی افزود: در زمان هشت سال دفاع مقدس خیر کثیری به بسیجیان، رزمندگان و کسانی که آن زمان و موقعیت را درک کردند داده شد، عده‌ای بصیرت داشتند، میدان را شناختند و با بخشیدن جان خود، ذبح عظیم کردند و بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر نیز جانباز و ایثارگر شدند.

سردار زهرایی تصریح کرد: در برهه‌ای دیگر و در مواجهه با یزیدیان زمان (که تا پیش از آنها انسان تصورش را هم نمی‌کرد که تصویر واضحی از موضوع کربلا داشته باشد، ولی داعش این کار را کرد و  شکم مادران  را درید و نوزادن را بیرون کشید و ذبح کرد و به خورد مادران داد)، یا امروز در غزه ... پس کربلا و نهضت عاشورا و حتی وحشیانه تر از آن را  نیز در این زمان می‌توانیم داشته باشیم. دوباره سفره ای پهن شد و خیر کثیر دیگری داده شد و عده ای از جوانان حسینی در این دنیای وانفسا، در این دنیای بحران زده بی‌معنا به پا خاسته و ذبح عظیم انجام دادند و بالغ بر ۱۵۰۰ شهید از این جوانان ایران زمین تقدیم این خیر کثیر شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به خدمات و فعالیت های گروه های جهادی در زمان کرونا  افزود: در بحث کرونا  در حالی‌که بسیاری از کشورهای مدعی پیشرفت علمی در مدیریت کشورشان مانده بودند، عده‌ای از این جهادگران به کمک کادر درمان شتافته و مدیریت کارها را در آن زمان به‌دست گرفتند و عده ای نیز با دادن جان خود در این راه ذبح عظیم انجام دادند.

خیر کثیر امروز فرصت خدمت جهادی است

سردار زهرایی گفت: کرونا و داعش  به عنوان دشمنان خیر کثیری بودند که برخی رفتند، اما فرصتی که به ما جهادگران در حال حاضر داده شده، این است که خیر کثیر در هر عرصه‌ای از خدمت برای ما پهن شده است؛ هشت سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و کرونا هر کدام در یک عرصه بودند، حال اینکه جهادگران در تمام عرصه ها حاضرند و جایی را نمی‌توان پیدا کرد که این سفره خیر کثیر پهن نباشد.

وی با اشاره  به اینکه ۹ نفر از شهدا و مدافعان امنیت از مسئولان گروه های جهادی  بودند تصریح کرد:  سفره خیر کثیر در عرصه های مختلف پهن است و این ماییم که باید ببینم برای  ذبح عظیم در آن عرصه حضور داریم یا نه،  سرعت تغییرات  زیاد شده است و عرصه های خدمت  بسته به این تغییرات نیز زیاد شده است، باید چشمها را باز کرد تا به ذبح عظیم خودمان برسیم؛ قطعا لشگر امام زمانی (عج) مملو از بچه های جهادی است.

تمدن‌سازی با جریان جهادی

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور  با اشاره به منویات رهبر انقلاب  بیان کرد: آن جریانی که در انقلاب و جبهه سازی انقلاب، تمدن‌سازی نوین دارد و به صورت رویشی جهشی و تحولی  عمل می‌کند، جریان جهادی است؛ جریان جهادی کشور در حال حاضر مثل مدافعان حرم که در  مقطعی از زمان باری از این نظام را حمل کردند، بار این کشور را حمل می‌کند. هرچند شاید این موضوع در حال حاضر نیز چندان به چشم نیاید ولی به چشم ناظران و تصمیم‌گیران آمده است.

سردار زهرایی با اشاره به اینکه  برخی‌ها  دوست دارند مسیر جهادگران را از ولایت و انقلاب و این خلوص  منحرف کنند افزود: به همین دلیل است که جهادگران مورد طمع اقتصادیون و سیاسیون  قرار گرفته اند و آنها دوست دارند مسیر جهادگران را از ولایت و انقلاب و این خلوص  منحرف کرده و به سمتی ببرند که مهری هم بر پیشانی آن زده شود و تاریخ انقضاء پیدا کند.

جهاد موفق خود را هنرمندانه منعکس کنید

وی عنوان کرد: رهبری انقلاب می‌فرماید جهاد موفق خود را هنرمندانه منعکس کنید، حرکت‌های جهادی، جهاد تایید شده ولی فقیه است و تاکنون نیز موفق بوده است.

 رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با اشاره به خدمات رئیس جمهور شهید گفت:  اکنون دولت تغییر کرده شده است، دوره قبل دوره رقابت بود و دوره امروز باید دوره  رفاقت‌ها باشد، ما نیز باید در چارچوب قوانین و مقررات به دولت کمک کنیم. از امروز باید به فکر راه‌هایی برای خدمت بیشتر به مردم و حل مشکلات کشور  باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.